close-up-cutting-dog-nail-nail-clipper-dog-looking-to-camera-nail-clippers-next-to-him-indoor-picture-close-up-1808569921
سگ و گربه

روش صحیح کوتاه کردن ناخن سگ

  • مدیر سایت مقدم
  • 10 فررودين 1402
  • 1900 مشاهده

آیا زمان کوتاه کردن ناخن سگ من رسیده؟

کوتاه کردن ناخن ها بخش مهمی از نظافت و آرایش سگ‌ها را شامل می شود. در اکثر مواقع این کار توسط گرومرها و آرایشگران حیوانات انجام می‌گیرد، اما کوتاه کردن ناخن سگ، در صورتی که به درستی انجام شود، یک فرآیند ساده است که می توان با استفاده از ابزارهای مناسب و کمی حوصله، آن را در منزل انجام داد. برای این کار شما نیاز به ناخن گیر و سوهان سگ با کیفیت بالا دارید. پت شاپ انیمال کده دارای ناخن گیر و سوهان سگ و گربه با کیفیت بالا است. توجه داشته باشید که این اطلاعات جایگزینی برای مراقبت‌های دامپزشکی نیست. و بایستی همیشه دستورالعمل‌های ارائه شده توسط دامپزشک خود را دنبال کنید. در حالی که دوست پشمالوی شما مقابلتان ایستاده، ناخن‌های او را بررسی کنید. آیا ناخن‌ها زمین را لمس می‌کنند؟ و یا در زمان راه رفتن صدای برخورد ناخن‌ها با سطوح را می‌شنوید؟ این موارد نشانه‌ای است از اینکه زمان کوتاه کردن ناخن سگتان فرا رسیده. گاهی بلندی ناخن تا جایی پیش می‌رود که ناخن پیچ خورده، برگشته و پد پای حیوان را آزار می دهد. در حالت ایده آل، شما باید بتوانید یک تکه کاغذ را از بین ناخن های سگ خود و زمین بکشید. حالا که متوجه بلندی ناخن سگتان شده اید، چگونه ناخنش را کوتاه می کنید؟ همراه ما باشید. 


یک تجربه ناخوشایند

از آنجایی که کوتاه کردن ناخن‌ها می‌تواند برای بسیاری از سگ‌ها تجربه‌ای پراضطراب باشد، اکثر آنها تمایلی به انجام این کار نشان نمی‌دهند. از سنین پایین شروع به دست زدن به پاهای توله سگ خود و کوتاه کردن ناخن‌های آن‌ها کنید تا آن‌ها به این روند عادت کنند. برخی از سگ‌ها در طی این فرآیند در بغل شما یا روی میز می‌نشینند، در حالی که برخی دیگر ممکن است به نوعی محدودیت و مقیدسازی نیاز داشته باشند. 

نکته: می‌توانید در هنگام کوتاه کردن ناخن‌ها، با استفاده از تشویقی، این پروسه را برای سگ خود دلپذیر و خوشمزه کنید! 


اصل اول؛ راحت بودن حیوان:

مهمترین اصل در عادت دادن حیوان به کوتاه کردن ناخن، راحتی سگ شماست. در صورتی که بتوانید در زمان تولگی شرایطی را فراهم کنید که در طول فرآیند کوتاه کردن ناخن، سگ شما احساس راحتی کند و با استفاده از خوراکی‌های مورد علاقه و تشویقی به این کار راغب شود؛ باید به شما تبریک گفت! شما یک سگ کمیاب دارید که با ناخن گرفتن رابطه خوبی خواهد داشت. البته باید توجه کنید که کنار آمدن سگ شما با این موضوع نیازمند شروع آن از زمان تولگی، صبر و حوصله کافی، استفاده از ناخن‌گیر یا سوهان برقی‌های استاندارد و بکارگیری تکنیک صحیح است. 

نکته: لمس کردن و در دست گرفتن پنجه‌های توله سگ خود به صورت مکرر از همان روز اول باعث می‌شود تا نسبت به دست زدن به پاها حساس نباشد. 

 نحوه-مقید-سازی نحوه-مقید-سازی-سگ

                                                                                   نحوه-مقید-سازی

                                                                                نحوه-مقید-سازی-سگ

     

اصل دوم؛ قدم به قدم:

توصیه می‌شود که روند آشنایی توله سگ خود با فرآیند ناخن‌گیری را به صورت روزانه و مطابق با دستورالعمل زیر انجام دهید:
روز اول: اجازه دهید توله سگ شما ناخن‌گیر یا سوهان برقی را بو بکشد (آن‌ها با این روش اشیاء را شناسایی می‌کنند). بعد از این کار به او تشویقی بدهید.
روز دوم: ناخن‌گیر و یا سوهان برقی را به آرامی به هر پنجه حیوان بزنید و پس از آن به او تشویقی بدهید.
روز سوم: ناخن‌گیر را به هر پنجه بزنید و دستگاه را فشار دهید تا توله سگ صدا را بشنود، اگر از سوهان برقی استفاده می‌کنید آن را روشن کنید و بگذارید توله سگ لرزش را احساس کند اما در این مرحله ناخن‌ها را کوتاه نکنید. سپس به او تشویقی بدهید.
روز چهارم: دوباره ناخن‌گیر یا سوهان را به پای توله سگ خود بزنید و به او تشویقی بدهید.
روز پنجم: نوک یکی از ناخن‌های دست توله سگ خود را کوتاه کنید (به روشی که در پایین همین مقاله توضیح داده شده است). توجه کنید که شما مجاز هستید که فقط نوک یکی از ناخن‌ها را کوتاه کنید و بعد از آن به او تشویقی بیشتری بدهید. دقت داشته باشید حتی اگر به شما اجازه می‌دهد، فقط یک ناخن را کوتاه کنید.
روز ششم: سعی کنید فقط نوک دو ناخن را کوتاه کنید.
روز هفتم: به کار خود ادامه دهید و هر روز ناخن‌های دیگری را کوتاه کنید، تا زمانی که همه آنها را بگیرید و توله سگ شما ناراحت نشود. این کار را حتی زمانی که نیاز به انجام آن وجود ندارد تمرین کنید. حتی تظاهر به اینکه شما در حال کوتاه کردن ناخن‌ها هستید به توله سگ شما کمک می کند تا به کل این روند عادت کند.



مقید سازی برای کوتاه کردن ناخن

اگر سگ شما از زمان تولگی عادت به اینکار نکرده است، احتمالاً برای کوتاه کردن ناخن نیاز به مقیدسازی دارد. یکی از روش‌های مهار سگ این است که او را طوری روی میز بگذارید که خودتان در سمت مقابل دستی که باید ناخن‌هایش کوتاه شود ایستاده اید. بازوها و قسمت بالای بدن خود را روی سگ قرار دهید. هنگام کوتاه کردن پنجه جلویی، ساعد چپ خود را روی گردن نگه دارید تا سگ نتواند سر خود را بلند کند. پنجه را در دست چپ خود نگه دارید و دستگاه اصلاح را در دست راست خود نگه دارید. اگر سگ می‌خواهد بایستد، بالا تنه خود را روی شانه‌هایش قرار دهید تا از بلند شدن او جلوگیری شود. اگر سگ شما خیلی تپل است، سعی کنید او را به پهلو بخوابانید. از بازوی راست و بالا تنه خود استفاده کنید تا سگ به پهلو بخوابد. ناخنگیر را با دست راست بگیرید. برای نگه داشتن سر روی میز از بازوی چپ خود استفاده کنید و برای نگه داشتن پنجه از دست چپ استفاده کنید 


1- آماده کردن وسایل:

ناخن گیر و سوهان سگ: انواع مختلفی از وسایل برای کوتاه‌کردن ناخن سگها و گربه‌ها وجود دارد. از ناخن‌گیر‌های انبری و گیوتینی گرفته تا سوهان‌های برقی. شما می‌توانید از هر کدام که با آن راحت‌تر هستید استفاده کنید.


 

                   5fa17a2069331a00


چراغ قوه: شناسایی رگ‌خونی ناخن یکی از مهمترین کارهایی است که باید انجام دهید. این رگ بصورت یک ناحیه صورتی رنگ در مرکز ناخن‌های با رنگ روشن دیده می شود. در سگ هایی که ناخن تیره دارند با استفاده از نزدیک کردن منبع نور تا حدودی میتوان آن را شناسایی کرد باید توجه داشته باشید که به هیچ وجه ناحیه دارای رگ خونی را با ناخن گیر نگیرید زیرا باعث خونریزی شدیدی از ناخن‌ها میگردد.
تشویقی سگ: قسمت خوشمزه‌ی داستان


2- مشخص کردن میزان کوتاهی ناخن

بهترین نقطه برای کوتاه کردن درست کمی جلوتر از رگ خونی ناخن است.


                        header_nail-trimming_EN-Kopie1


3- کوتاه کردن ناخن 

سگتان را در حالت ریلکس قرار دهید و در صورت نیاز از تکنیک‌های مقیدسازی که توضیح داده شد استفاده کنید. یکی از پنجه‌های سگ را بردارید و محکم، اما ملایم، انگشت شست خود را در بالای پنجه پا روی پوست بالای ناخن قرار داده و بوسیله بقیه انگشتان از ناحیه پد پا پنجه را نگهدارید. اطمینان حاصل کنید که موهای پنجه جلوی دید شما را نمی‌گیرد. انگشت شست خود را کمی به سمت بالا و عقب بکشید تا ناخن کاملاً نمایان شود. پس از بررسی نهایی رگ خونی نوک ناخن را بوسیله ناخن‌گیر کوتاه کنید. توجه داشته باشید که بهتر است خط برش شما موازی با نوک ناخن قبل از کوتاه کردن باشد.

 

4- تشویق کردن حیوان 

در نهایت، فراموش نکنید که به سگ خود تشویقی بدهید! به این ترتیب، سگ شما تجربه "ناخوشایند" کوتاه کردن ناخن را با چیزی مثبت مرتبط می‌کند و این می‌تواند ترسش را کاهش دهد. به هر حال، چه کسی به کاری که می‌داند در انتهای آن پاداش می‌گیرد، "نه" می‌گوید؟ 


چگونه جلوی خونریزی ناخن سگ را بگیریم؟ 

حتی اگر بسیار محتاط باشید، همیشه ممکن است مشکلی پیش بیاید. بنابراین قانون طلایی این است: اگر کمی خون روی ناخن سگ خود دیدید نگران نباشید. در عوض، سعی کنید جریان خون را متوقف کرده و از تماس هرگونه آلودگی با زخم جلوگیری کنید. این موضوع به پیشگیری از عفونت آن کمک می کند. اگر جریان خون پس از 30 دقیقه متوقف نشد، با دامپزشک خود تماس بگیرید. 


 

 

 

 

 

 

 






وب ‌اپلیکیشن را به صفحه اصلی خود اضافه کنید
با این کار، می‌توانید برای همیشه و بدون نیاز به بروز ‌رسانی از خدمات ما استفاده کنید
آیا مایل به نصب وب اپلیکیشن می باشید؟
  
وب ‌اپلیکیشن را به صفحه اصلی خود اضافه کنید
با این کار، می‌توانید برای همیشه و بدون نیاز به بروز ‌رسانی از خدمات ما استفاده کنید
1. روی دکمه Share در نوار پایین کلیک کنید.
2. گزینه Add to Home Screen را انتخاب کنید.
3. در قسمت بالا روی Add کلیک کنید.