زبان-بدن-گربه-ها
سگ و گربه

چگونه گربه را عاشق خود کنیم ؟! نحوه صحبت کردن و زبان بدن گربه‌ها

  • مدیر سایت مقدم
  • 10 فررودين 1402
  • 19322 مشاهده

زبان بدن گربه ها چگونه است؟

وقتی دنبال چنین مقاله ای هستید به احتمال خیلی زیاد نمی توانید منظور عاشقانه خود را به گربه ها برسانید و طی یک سری از اتفاقات که بین شما و گربه های نازنین می افتد، انها  عکس العمل هایی مانند نگاه مظنونانه  و یا صدای غر زدن از خود نشان میدهند.اگر دنبال جواب کوتاه برای مشکل رابطه خود با گربه و این سوال " چگونه گربه را عاشق خود کنیم"خود هستید، باید بگویم که شما رفتار عاشقانه ای که ممکن است یک انسان را تحت تاثیر قرار بدهد روی گربه انجام میدهید. در حالی که گربه ها و سایر حیوانات، زبان کاملا متفاوتی دارند که همین امر موجب سو تفاهمی اندک بین شما و گربه دلبندتان شده است. اما اگر دنبال جواب طولانی تر و دقیق تر برای چالش خود میگردید، با ما همراه باشید تا ما هم نقشی اندک در عشق و رابطه شما با گربه ها داشته باشیم.

 

برای نگهداری صحیح و اصولی از گربه پیشنهاد میکنیم از لینک های زیر غذا و دیگر ملزومات با کیفیت  را تهیه بفرمائید:

قدم های اولیه یک رابطه عاشقانه با گربه ها

یک سری از اصول ابتدایی در رابطه با گربه ها وجود دارد که مربوط به ذهن و ذات آنها میباشد. در ابتدا این ذهنیت های گربه را میشناسیم تا در مرحله بعد عکس العمل های فیزیکی این موجودات را بهتر بفهمیم و با زبان بدن آنها آشنا شویم.


اجازه دهید گربه ها اولین حرکت را آنجام دهند

باید در ابتدا بدانبم گربه ها از نوع حیوانات شکاری هستند و نه طعمه ای. آنها دوست دارند که خودشان تعیین کننده که دوست شما باشند و اولین حرکت را خودشان انجام دهند تا شما را طعمه و دوست خود فرض کنند. در صورتی که شروع کننده اولین حرکت شما باشید آنها احساس طعمه بودند میکنند و عکس العمل های غیر دوستانه ای از خود بروز میدهند.بر همین اساس در برخورد با هر گربه ای(چه گربه جدید و چه گربه ای که از قبل میشناسید) اجازه دهید که آنها شروع کننده بازی باشند.


بر اساس قوانین گربه خود را معرفی کنید

اگر در هنگام ملاقات پروتکل و قوانین صحیح گربه سانان را دنبال کنید، حتی لجباز ترین گربه ها نیز خوشحال خواهند شد. گربه ها از اوایل درباره انسان ها نظر می دهند و تصویر میسازند و هرچه به قوانین آنها نزدیکتر باشید ، در طولانی مدت رابطه بهتری خواهید داشت.


با چشم ها نه، با پلک زدن به گربه اطمینان دهید

همانطور که قبلا گفته شد، گربه ها خاصیت شکاری دارند و خیره شدن و پلک نزدن به آنها یک نشانه غریزی برای آنها دارد و آن این است که شما به اون اطمینان نمیکنید و پلک نمیزنید تا لحظه ای از او قافل شوید.این امر باعث میشود که گربه احساس کند اون طعمه شماست و هرگز با شما دوست نخواهد شد مگر اینکه با پلک زدن های اهسته خود را طعمه اون کنید.


دست خود را به گربه ها پیشنهاد دهید

اگر بعد از مدتی گربه حاضر شد در محیط شما بماند و کمی به شما اطمینان کرد. شما دست خود را برای نوازش پیشنهاد داده و دراز کنید، اما هرگز برخورد و نوازش نکنید تا گربه خودش انتخاب کند که سرش را به دست شما بمالد.


نقاط مناسب برای نوازش انتخاب کنید

 اگر گربه اجازه می دهد دوستی جدید شما صمیمی تر پیش برود ، شما می توانید کناره های صورت ، زیر چانه و از پیشانی به پایین تا پشت او را نوازش کنید. ملایم باشید اما از ضربه های اهسته هنگام نوازش قافل نشویدریا، زیرا گربه ها وست ندارند که در اول رابطه چرت بزنند.


با گربه ها بازی کنید

بعضی از گربه ها ممکن است از لمس شدن دوری کنند اما مایل باشند با شما بازی کنند. اگر از یک اسباب بازی تعاملی استفاده کنید که فاصله شما و گربه را حفظ کند، میتوانید ارتباط صمیمانه ای با او برقرار کنید.


همیشه به گربه فضا بدهید

گربه ها دوست دارند کنترل را در دست داشته باشند ، بنابراین هرچه فضای بیشتری به او اختصاص دهید ، بیشتر قدردان شما خواهد بود. به او اجازه دهید میزان نزدیکی شما را انتخاب کند و مدت زمانی که با هم می گذرانید باعث ایجاد اعتماد می شود که اعتماد رمز ارتباط خوب گربه و انسان است.


دادن یک میان وعده خوشمزه

وقتی همه راه های دیگر به شکست منجر شد ، از خوراکی ها استفاده کنید. من مرغ سوخاری رو پیشنهاد می کنم. گربه ها کنترل ، فضا و همه اینها را می خواهند اما از یک میان وعده خوب در امان نیستند!. این لزوماً یک رابطه طولانی مدت و با کیفیت ایجاد نخواهد کرد ، اما اگر یک رفع اشکال موقت برای بچه گربه ها بخواهید، جواب می دهد.


چگونه با گربه خود صحبت کنیم

به نظر شما در مغز یک گربه چه می‌­گذرد؟ زمانی که دمش را بالا گرفته و به آرامی تکان می‌دهد یا وقتی دست صاحبش را گاز می‌­گیرد به چه فکر می‌کند؟ از چیزی عصبانی شده یا صرفاً مشغول بازیگوشی است؟مجموعه حرکات گربه به عنوان زبان بدن و صداهای آن می­‌تواند انتقال دهنده پیام­های مهمی باشد که به عنوان حیوان خانگی به ما ابراز می­‌کند. در ادامه به بررسی علائم فیزیکی احساسات این حیوانات می­‌پردازیم زیرا آگاهی از زبان بدن گربه­‌ها به ما این شانس را خواهد داد که بهتر دوستان ملوس و پشمالوی خود را درک کنیم.

من خوشحالم، بیا بازی!

یک دم افراشته که در انتها حلقه شده حاکی از رضایت یک گربه از زندگی است! باید به صاحب چنین گربه­‌ای آفرین گفت که زندگی شاد و دوستانه­‌ای را برای او فراهم کرده است. وقتی دوست گربه­‌ای شما از دیدن شما خوشحال شود معمولاً دم خود را بالا برده و به آرامی می­‌لرزاند. این رفتار می‌­تواند نشان دهنده هیجان و انتظار برای بدست آوردن یک چیز لذتبخش هم باشد. با تکان دادن شدید دم به طرفین، گربه شما را به بازی دعوت می­‌کند. یکی دیگر از علائم بازیگوشی در گربه­‌ها گشاد شدن مردمک­هاست. پریدن­های بی­‌وقفه در گوشه­‌های خانه، گاز گرفتن دست شما به آرامی، خم کردن گوش­ها و یک میوی طولانی با صدای خفیف خرخر یعنی من یک گربه خوشحالم، بیا بازی!


نگرانم و می­ترسم!

وقتی احساس ترس و نگرانی به سراغ گربه می­‌آید، نشانه‌های مختلفی در بدنش بروز می­‌کند که با مشاهده آنها لازم است او را نوازش کنید تا بداند کنارتان در امان است. برای مثال کشیدن دم به بالا و راست شدن موهای آن یعنی گربه بابت موضوعی نگران شده یا تهدیدی را حس می­‌کند. این حالت می‌تواند یک رفتار دفاعی باشد که گربه در برابر دشمنی که حضورش را حس کرده بروز می­‌دهد و سعی دارد خودش را بزرگتر و قویتر از آنچه که واقعا هست نشان دهد.گفته شده گربه­‌ها در شرایط استرس‌­زا، زبان خود را بیرون آورده و به آرامی بینی و اطراف دهانشان را لیس می‌زنند. همچنین منقبض نگه داشتن بیش از حد دم و زدن آن بر زمین می­‌تواند علامت درد و استرس باشد که در این صورت بهتر است به یک دامپزشک مراجعه کنید. اگر مشاهده کردید گربه دم خود را پایین و بین پاهایش گرفته، در واقع از چیزی یا کسی ترسیده و یا شاید احساس پشیمانی و تسلیم می­‌کند چون شیطنتی کرده و نگران است شما تنبیه‌­اش کنید. توصیه می­‌کنیم چرخی در خانه بزنید تا ببینید احتمالاً کجا دست گل به آب داده است! این علامت ممکن است همراه با پایین گرفتن گوش­ها در اطراف سر باشد.


من عصبانی هستم!

گربه‌­­ای که بدن و دم خود را کشیده و روی دست­هایش خم شده، شدیداً عصبانی است و برای دفاع از خود آماده حمله است. این نشانه را جدی بگیرید و در صورت عدم وجود خطر در اطراف، سعی کنید با نوازش حیوان خانگی خود از عصبانیتش بکاهید. اگر گربه شما را گاز گرفت، بهتر است او را کمی تنها بگذارید. به هر حال گربه‌­ها هم گاهی به حریم شخصی و تنهایی احتیاج دارند! زمانی که گربه هنوز مطمئن نیست که یک دوست یا یک دشمن در اطرافش حضور دارد، دم خود را با زاویه 45 درجه نگه می‌­دارد. گاهی هم گربه­‌ها هنگامی که در کنار صاحبشان هستند و راضی به نظر می­‌رسند، شروع به تکان دادن دم خود به طرفین می­‌کنند تا بسنجند احتمالاً دشمن در پشت سرشان نباشد!  گربه­‌ها در ابتدای ورود به یک خانه جدید معمولاً عصبی می­‌شوند. این حالت را می‌­توان از روی گشاد شدن مردمک­ چشمشان فهمید. در این صورت اجازه دهید خانه را بازرسی کنند تا به شرایط جدید عادت نمایند. اگر گربه شکایتی داشته باشد، نارضایتی خود را با یک میوی کوتاه بیان می­‌کند! لازم است بدانید این صدا ممکن است نشانه آمادگی برای حمله باشد.

 

عاشقتم!

یکی از جالبترین پیام­هایی که گربه با زبان بدنش سعی دارد به صاحبش بفهماند حس دوستی و عشق است. وقتی گربه مستقیم به چشمان شما نگاه می‌کند یعنی به شما اعتماد دارد و کنارتان احساس راحتی می‌کند. زمانی که این دوست پشمالو سعی دارد خودش را به شما مالیده و لمستان کند، در حقیقت مشغول نشانه‌­گذاری شما به عنوان بخشی از قلمرو و محل زندگی­‌اش است! گربه با لیس زدن شما علامتی بسیار قوی از احساس دوستی و اعتمادی را که به شما دارد، نشان می‌­دهد. یکی دیگر از نشانه‌های وابستگی همراه با احساس آرامش و امنیت در کنارتان، زمانی است که بینی کوچکش را به بدنتان می­‌زند و چشمانش را به حالت نیمه باز نگه می­‌دارد. او با کشیدن کنار سر یا دم خود به شما، صرفا سلام عرض می­‌کند! ضرباتی که گربه به آرامی با سرش به شما می­‌زند نشانه علاقه است. تبریک! او عاشق شماست! از راههای دیگر ابراز علاقه به شیوه گربه‌­ها خرناس کردن آرام و پیوسته است و از شما انتظار توجه دارد.


به درخواست من گوش کن!

گربه­‌ها معمولاً حضور خود را با یک صدای کوتاه به آدم­ها اعلام می­‌کنند. یک میوی تقریبا طولانی می­‌تواند نشانه درخواست برای آب یا غذا باشد. صدای طولانی آمیخته با خرخر و میومیو به نوعی اصرار ورزیدن برای برآورده شدن تقاضاست. گربه­‌ها معمولاً درخواست­های ضروری خود را مانند زمانی که به غذای بیشتری نیاز دارند، با صدای بلند مطرح می­‌کنند. اگر تجربه نگهداری از گربه را در خانه دارید حتماً متوجه تفاوت صداهای او شده‌‌اید.


                                                 زبان بدن گربه


گرچه زبان بدن گربه­‌ها پیچیده بوده و شناخت مفهوم انواع رفتار و آواهای این حیوانات ملزم به تحقیقات زیادی است اما آشنایی اولیه با آنچه که تا به امروز درباره خصوصیاتشان بدست آورده­‌ایم قطعاً می‌­تواند نگهداری از آنها را آسان­تر و شیرین­تر کند.

 
   


وب ‌اپلیکیشن را به صفحه اصلی خود اضافه کنید
با این کار، می‌توانید برای همیشه و بدون نیاز به بروز ‌رسانی از خدمات ما استفاده کنید
آیا مایل به نصب وب اپلیکیشن می باشید؟
  
وب ‌اپلیکیشن را به صفحه اصلی خود اضافه کنید
با این کار، می‌توانید برای همیشه و بدون نیاز به بروز ‌رسانی از خدمات ما استفاده کنید
1. روی دکمه Share در نوار پایین کلیک کنید.
2. گزینه Add to Home Screen را انتخاب کنید.
3. در قسمت بالا روی Add کلیک کنید.