گربه-خانگی
سگ و گربه

نکات مهم نگهداری صحیح از گربه خانگی

  • مدیر سایت مقدم
  • 10 فررودين 1402
  • 1812 مشاهده

گربه خانگی و لوازم مختلفی که نیاز دارد 

گربه از بهترین پت‌هایی است که می‌توانید در خانه نگهداری کنید. البته باید توجه کنید که مانند هر حیوان خانگی دیگر، گربه هم نیاز به لوازم خاص خود دارد. از جمله این لوازم می‌توان به باکس، خاک، مالت و غذاهای خشک و کنسروی اشاره کرد. اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که در مقایسه با سگ‌ها و جوندگان، هزینه ماهانه نگهداری گربه بیشتر است و پیش از به سرپرستی‌گرفتن این حیوان باید به این موضوع توجه کنید. در این صفحه با تمام لوازم و وسایل مورد نیاز برای نگهداری گربه خانگی آشنا می‌شویم. 


نگهداری از گربه؛ یکی از حساس‌ترین پت‌های خانگی 

برای خرید یا به سرپرستی گرفتن حیوان، گزینه‌های مختلفی پیش روی شما قرار دارند که گربه یکی از بهترین این گزینه‌ها است. این حیوان با ظاهر و چشمان مظلوم، کوچکی، لوس بودن و رفتارهای بامزه خود می‌تواند در همان نگاه اول دل شما را ببرد. گربه نسبت به حیوانات دیگری مانند سگ نیاز به نگهداری بیشتری دارد. به زبانی ساده‌تر، گربه راحت‌تر از حیوانات دیگر مریض می‌شود و هزینه آمپول‌های آن هم به مراتب بیشتر است. همچنین لوازمی هم که گربه نیاز دارد، به نسبت حیوانات دیگر گران‌تر هستند. اما در مقایسه با زیبایی، مهربانی و حس خوبی که نگهداری از این حیوان خانگی می‌دهد، توصیه می‌کنیم نیاز آن را فراهم کنید و چشم را نسبت به هزینه‌ها ببندید. 


لوازم گربه را می‌توان به 5 نوع تقسیم کرد 

گربه‌ها به لوازم و وسایل مختلفی نیاز دارند که می‌توان این لوازم و وسایل را در 5 دسته‌بندی مختلف قرار داد. شاید گربه شما به برخی از این لوازم و وسایل نیاز نداشته باشد، اما تهیه برخی از لوازم و وسایل مانند اسکرچر و مولتی‌ویتامین از جمله نیازهای ضروری گربه هستند. 

به طور کلی نیازهای گربه را می‌توان در پنج گروه زیر قرار داد: 


انواع غذای گربه 

گربه های خانگی غذاهای مختلفی دارند که باید تقریبا تمام آن‌ها را در وعده غذایی پت خود قرار دهید. غذای خانگی، غذای خشک و کنسرو از جمله این غذاها هستند. همچنین باید به این موضوع هم اشاره کنیم که غذای گربه‌ها با توجه به شرایط آن‌ها متفاوت است. به عنوان مثال، بچه گربه‌ها غذای مخصوص خود را دارند. همچنین هر نوع بیماری گربه هم غذای مخصوص خود را دارد. غذای گربه ی خانگی که بیماری کبد دارد، با غذای گربه‌ای که بیماری کلیه و ریزش مو دارد، به کلی متفاوت است که در حین خرید غذا حتما باید به این موضوع توجه کنید. البته اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که این تنوع غذا بر اساس بیماری بیشتر برای غذاهای خشک وجود دارد. 


غذای خشک برای گربه خانگی شما 

غذای خشک یکی از خوشمزه‌ترین غذاها برای گربه‌ها است که تقریبا تمام آن‌ها این نوع غذا را دوست دارند. با مراجعه به فروش پت شاپ آنلاین یا مراکز حضوری فروش پت شاپ حیوانات خانگی متوجه می‌شوید که غذاهای خشک از نظر مزه و نوع مصرف در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرد. همچنین غذای خشک بچه گربه‌ها هم با گربه‌های بالغ تفاوت دارد. غذاهای کنسروی؛ غذاهایی خوشمزه که باید در مصرف آن‌ها دقت داشته باشید غذاهای کنسروی را می‌توان در دسته محبوب‌ترین غذاها برای گربه‌ها قرار داد. اما بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که به دلیل برخورداری از کربوهیدرات و همین‌طور قیمت بالا، استفاده مداوم از این نوع غذاها نه تنها از نظر اقتصادی به صرفه نیست، بلکه از نظر سلامتی هم می‌تواند برای گربه شما خطرساز باشد. 


گربه خانگی شما به چه لوازم ضروری نیاز دارد 

گربه‌ها به برخی لوازم و وسایل نیاز مبرم دارند که از همان بدو خرید گربه باید این لوازم را برای آن‌ها تهیه کنید. توجه داشته باشید که برخی از این لوازم تنها در دوران بچگی گربه کارآمد هستند و در عین حال، برخی لوازم را هم تنها باید برای یک گربه بالغ تهیه کنید. 


شیشه شیر؛ از لوازم مورد نیاز بچه گربه‌ها 

اگر به پت شاپ گربه اینستاگرام یا پت شاپ فروش لوازم گربه حضوری سر زده باشید، متوجه می‌شوید که برای بچه گربه‌ها شیشه شیری در نظر گرفته شده است که با داشتن آن می‌توانید شرایط شیردهی مادر را برای آن‌ها شبیه‌سازی کنید. شیشه شیر موجود برای بچه گربه‌ها از جهات مختلفی شبیه به شیشه شیر نوزاد است. اما در بخش دهانه، این شیشه‌ها بسیار کوچک‌تر هستند تا سر شیشه شیر بتواند به خوبی در دهان بچه گربه یا همان کیتن قرار بگیرد. شما می‌توانید انواع شیشه شیر را از مراکز خرید پت شاپ گربه مانند انیمال کده خریداری کنید. 


جای خواب و تشک؛ لوازمی که در بهترین پت شاپ های آنلاین فروخته می‌شود 

شاید باور این موضوع برای شما کمی سخت باشد، اما بیشتر پت شاپ‌های آنلاین جواب خواب و تشک مخصوص گربه را برای فروش ارائه نمی‌کنند. با این حال، شما می‌توانید این لوازم را از بزرگ‌ترین مرکز فروش پت شاپ آنلاین یعنی انیمال کده خریداری کنید.گربه برای خواب مناسب نیاز به جای خواب و تشک مخصوص خود دارد. بسیاری از صاحبان گربه‌ها به این موضوع توجه نمی‌کنند و به یک جای خواب ساده که در آن خبری از تشک نیست، اکتفا می‌کنند. این در حالی است که این نوع جای خواب‌ها می‌توانند کیفیت خواب پت شما را تا حد زیادی کاهش دهند. در نتیجه، نیمه شب‌ها، گربه بیدار می‌شود و شما را هم بیدار می‌کند.جای خواب و تشک گربه دارای تنوع بالایی هستند که شما می‌توانید با توجه به سلیقه و شرایط نگهداری خود آن‌ها را خریداری کنید. برخی از جای خواب‌ها درست مانند یک تخت خواب واقعی طراحی می‌شوند. در حالی که بعضی از جای خواب‌های دیگر، به شکل پلکانی و درختی هستند که جلوه خاص خود را دارند. 


خاک گربه؛ یکی از مهم‌ترین لوازمی که باید تهیه کنید 

گربه‌ها برای دستشویی رفتن نیاز به خاک دارند. به این صورت که گربه خاک را کنار می‌زند و بعد از اتمام کار، با خاک فضولات خود را می‌پوشاند. توجه داشته باشید که خاک را می‌توان در دسته لوازم مصرفی قرار داد که بسته به تعداد و شرایط گربه، تقریبا هر ماه باید آن را تعویض کنید. 


ظرف آب و غذای گربه 

اگر سری به بهترین پت شاپ های اینترنتی و بهترین پت شاپ های تهران زده باشید، متوجه می‌شوید که گربه‌ها ظرف غذا و آب اختصاصی خود را دارند. این به این دلیل است که این ظرف‌ها به گونه‌ای طراحی می‌شوند که گربه‌ها، مخصوصا گربه‌های با صورت فلت یا همان صاف که بینی هم‌تراز دهان است، به راحتی بتوانند غذا بخورند و آب بنوشند. این در حالی است که اگر از ظرف معمولی استفاده کنید، این احتمال وجود دارد که صورت گربه خیس شود و آب را به بخش‌های مختلف خانه منتقل کند. 


باکس و کیف حمل گربه خانگی 

یکی دیگر از لوازم ضروری گربه خانگی که در انواع فروشگاه پت شاپ در تهران می‌توانید آن را مشاهده کنید، باکس یا همان کیف حمل گربه است. برای اینکه گربه خود را به جای دیگری ببرید، باید حتما فضای امنی را برای آن ایجاد کنید که باکس و کیف می‌توانند گزینه مناسب باشند. 


لوازم آرایشی و بهداشتی که گربه شما نیاز دارد 

گربه‌ها برای تمیز بودن و همین‌طور افزایش طول عمر خود نیاز به لوازم و وسایل مختلفی آرایش و بهداشتی دارند. دهان‌شویه، پرزگیر و رولی، آرام‌بخش گربه، اسپری ضد اسکرچ، قطره پاک کننده چشم و قطره پاک کننده گوش از جمله این لوازم و وسایل هستند. 


شانه و برس؛ دو آیتمی که حتما باید آن‌ها را تهیه کنید 

گربه‌ها هم درست مانند انسان‌ها باید از وضعیت سلامت ظاهری مناسبی برخوردار باشند. به عنوان مثال، به دلیل بلندی مو، ممکن است که موهای گربه شما به هم گره بخورند و گربه اذیت شود. همچنین گربه‌ها در زمان‌های مشخصی شروع به ریزش مو می‌کنند و اگر مراقبت نکنید، تقریبا همه‌جای خانه شما مو می‌ریزد. برس و شانه دو لوازم آرایش بهداشتی مهم و ضروری برای گربه شما هستند که به صورت روزانه باید از آن‌ها استفاده کنید. با این کار، دیگر موی گربه شما در خانه نمی‌ریزد و همیشه هم مویی صاف و شانه شده دارد. البته اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که برای باز کردن گره‌ها، گربه‌ها شانه‌های مخصوص خود را با این عنوان دارند. همچنین اگر گربه شما علاقه خاصی دارد که خود را به دیوارها بکشد، خرید یک برس ماساژور دیواری می‌تواند گزینه مناسبی برای او باشد. 


شامپو گربه؛ از مهم‌ترین لوازم برای این پت 

شامپو گربه را می‌توان در لیست ضروری‌ترین لوازم بهداشتی این پت قرار داد. شاید با خود تصور کنید که از شامپو‌های معمولی و مناسب برای آدم‌ها می‌توان برای این پت استفاده کرد. اما باید بگوییم که استفاده از شامپوی مخصوص انسان‌ها برای گربه می‌تواند منجر به سوزش شدید چشم، ریزش مو و ایجاد باکتری در گوش شود. به همین خاطر، توصیه می‌کنیم تنها از شامپوی مخصوص برای گربه خود استفاده کنید. 


گربه خانگی به کدام لوازم تشویقی نیاز دارد؟ 

برای اینکه گربه خانگی شما حرف‌گوش‌کن باشد و برای انجام کارهای صحیح خود ترغیب شود، باید برایش تشویقی‌هایی را در نظر داشته باشید که از جمله آن‌ها می‌توان به مالت و پیست، بستنی و کرانچی اشاره کرد که البته برای هرکدام باید حدی را تعیین کنید. شما می‌توانید این تشویقی‌ها را از بزرگ‌ترین مرکز فروش پت شاپ در تهران یعنی انیمال کده تهیه کنید. 


مالت و پیست خمیری برای گربه‌های خانگی 

خمیر مالت گربه که به اصطلاح به آن مالت گفته می‌شود، نوعی خمیر است که رنگ و بافتی شبیه به عسل‌های تیره و البته کمی غلیظ‌تر دارد. احتمالا این موضوع را می‌دانید که گربه‌ها از زبان خود برای تمیز کردن بدنشان استفاده می‌کنند. این کار باعث می‌شود که این حیوانات گاهی موهای خود را بخورند و در نتیجه در بدن گربه کیست‌های مو یا همان هیربال ایجاد شود. گلوله‌های مویی گربه ممکن است در روده کوچک، روده بزرگ، معده یا حتی مری تشکیل شود که می‌تواند برای گربه خانگی شما بسیار مضر باشد. در نتیجه، باید از وقوع چنین شرایطی جلوگیری کنید و استفاده از مالت یکی از راهکارهای مناسب است. شما می‌توانید به گربه خود در ازای کارهایی که از او می‌خواهید و انجام می‌دهد، مالت بدهید. شما می‌توانید مالت و سایر لوازم پت شاپ گربه را از سایت‌های معتبری همچون انیمال کده با قیمت مناسب خریداری کنید. 


بستنی گربه؛ از بهترین تشویقی‌ها برای گربه شما 

بستنی یکی از بهترین تشویقی‌ها برای گربه‌ها است که می‌توانید به صورت روزانه از آن استفاده کنید. زمانی که قصد تربیت گربه خود را دارید و می‌خواهید به او جایزه دهید، بستنی می‌تواند یک جایزه خوشمزه برای گربه خانگی شما باشد. اگر سری به مرکز خرید پت شاپ در تهران زده باشید، متوجه می‌شوید که بستنی گربه تنوع بسیار بالایی دارد و تقریبا در بازه‌های قیمتی متنوع می‌توانید آن را خریداری کنید. این بستنی‌ها چه از نظر متریال و چه از نظر طعم با هم تفاوت دارند و باید آن‌ها را متناسب با ذائقه گربه خود خریداری کنید. 


مکمل‌هایی که گربه‌ها برای افزایش سلامتی نیاز دارند 

گربه‌ها برای اینکه همیشه در بهترین وضعیت سلامت خود قرار داشته باشند، درست مانند انسان‌ها نیاز به برخی مکمل‌ها دارند. به عنوان مثال، در سنین رشد، مخصوصا اگر گربه زودتر از موعد از مادر خود جدا شده باشد، نیاز به مکمل‌های مفصل‌ساز پیدا می‌کند. همچنین برخی گربه‌ها بنا به دلایلی دچار ریزش شدید مو می‌شوند که با کمک برخی مکمل‌های مخصوص می‌توانید این مشکل را به راحتی رفع کنید. در نهایت، برای اینکه گربه همیشه سالم و سلامت باشد، باید به صورت دوره‌ای مولتی‌ویتامین مصرف کند. 


انیمال کده؛ ارائه دهنده بهترین لوازم و وسایل گربه با نازل‌ترین قیمت 

اگر قصد سرپرستی گربه خانگی را دارید، باید با مراجعه به پت شاپ گربه در تهران یا شهرهای دیگر، انواع وسایل و لوازم مورد نیاز این حیوان را تهیه کنید. در سایت‌های فروش پت شاپ گربه انواع وسایل چه از نظر سرگرمی و چه از نظر بهداشتی و آرایشی موجود هستند. به عنوان مثال، در دسته‌بندی پت شاپ برای گربه خانگی در سایت انیمال کده، می‌توانید انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک، لوازم تشویقی، لوازم ضروری و تغذیه را برای این حیوان تهیه کنید.ما در انیمال کده، به عنوان بهترین گزینه خرید پت شاپ اینترنتی، انواع وسایل مورد نیاز برای گربه‌ها را با قیمت مناسب عرضه می‌کنیم. شما می‌توانید با مراجعه به دسته‌بندی لوازم مورد نظر در این مرکز خرید پت شاپ تهران، خریدهای خود را با نازل‌ترین قیمت ممکن انجام دهید. همچنین در صورت وجود هرگونه مشکل در ثبت سفارش و پرداخت در این مرکز، کارشناسان ما پاسخگوی شما خواهند بود.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



وب ‌اپلیکیشن را به صفحه اصلی خود اضافه کنید
با این کار، می‌توانید برای همیشه و بدون نیاز به بروز ‌رسانی از خدمات ما استفاده کنید
آیا مایل به نصب وب اپلیکیشن می باشید؟
  
وب ‌اپلیکیشن را به صفحه اصلی خود اضافه کنید
با این کار، می‌توانید برای همیشه و بدون نیاز به بروز ‌رسانی از خدمات ما استفاده کنید
1. روی دکمه Share در نوار پایین کلیک کنید.
2. گزینه Add to Home Screen را انتخاب کنید.
3. در قسمت بالا روی Add کلیک کنید.