هالووین-و-حیوانات
سگ و گربه

ایمن نگه داشتن حیوانات در شب هالوین

  • مدیر سایت مقدم
  • 10 فررودين 1402
  • 881 مشاهده

هالوین و نگهداری از حیوانات خانگی 

این مقاله توسط پت شاپ انیمال کده تهیه شده است. هالووین ، جشنی سرگرم کننده و مهیج است که هر سال در تاریخ 31 اکتبر و در نیمه شب برگزار می شود. برگزاری هالویین ریشه در اعتقادات مسیحیان دارد ولی در حال حاضر و در عصری که زندگی می کنیم بیشتر بر جنبه شوخی و سرگرمی آن تاکید می شود. در این جشن افراد با پوشیدن لباس های بالماسکه و تبدیل کردن خودشان به شخصیت های داستانی عمدتا ترسناک و همچنین تزیین خانه با تم روح ، جادوگر و ... یک شب پر از هیجان را سپری می کنند.برای بسیاری از ما، هالووین می تواند یک مهمانی خوب باشد؛ آب نبات، لباس و ترس در شب همگی یک جشن بسیار سرگرم کننده را برای ما می سازند اما متأسفانه، حیوانات خانگی ما لزوماً موافق این نظر نیستند. برخی از حیوانات خانگی عاشق شلوغی هالووین هستند، در حالی که این جشن ترسناک برای بعضی دیگر می تواند به شدت استرس زا باشد. هالووین می تواند ترسناک ترین شب سال باشد، اما ایمن نگه داشتن حیوانات خانگی خود را به هیچ وجه نباید فراموش کنید. با ما همراه باشید تا چند نکته مهم را در این باره مرور کنیم.

 

نکته اول: خوراکی ها را از دسترس پت خود دور کنید 

خوراکی های هالووین مناسب حیوانات شما نیستند. آب نبات، بسته بندی آب نبات، شکلات ها و تزئینات باید دور از دسترس حیوانات خانگی قرار گیرند. شکلات می تواند سمی باشد و بسیاری از آب نبات های بدون قند، آدامس ها و فرآورده های شیرین حاوی زایلیتول هستند. زایلیتول یک شیرین کننده مصنوعی است که برای سگ ها سمی است. اگر شک دارید که حیوان خانگی شما چیزی حاوی زایلیتول خورده است، فوراً با دامپزشک تماس بگیرید. فویل، سلفون و بسته بندی های پلاستیکی آب نبات نیز در صورت بلعیدن می توانند خطرناک باشند.

 

دومین نکته: مراقب شب تاب ها باشید 

برخی از حیوانات خانگی تمایل به جویدن شب تاب های درخشان یا جواهرات دارند، بنابراین آن ها را دور از دسترسشان قرار دهید. مواد شیمیایی موجود در این اقلام حتی اگر مسمومیت زا نباشند، به علت تلخی بیش از حدشان می تواند دهان حیوانات خانگی به ویژه گربه ها را تحریک کند و باعث ترشح بیش از حد بزاق و کف آلود شدن دهانشان بشود. در صورتی که حیوان خانگی شما دچار این مشکل شد بهترین راه حل شستن دهان و استفاده از تشویقی های خوشمزه برای تغییر طعم دهان آن هاست.

 

نکته سوم: کدو تنبل برای انسان هاست نه حیوانات

کدو تنبل به خودی خود برای حیوانات غیر سمی در نظر گرفته می شود، اما خوردن بیش از حد آن می تواند باعث ناراحتی معده شود. همچنین شمع های روشن درون کدو تنبل در شب هالووین می تواند به شدت حس کنج کاوی حیوانات، خصوصا گربه ها و بچه گربه ها را برانگیزاند و باعث سوختگی و صدمه به آن ها شود. اگر کدو تنبل شما روشن است، آن را دور از دسترس حیوان خانگی خود نگه دارید و یا از شمع های الکتریکی استفاده کنید.

 

نکته چهارم: میکروچیپ را فراموش نکنید! 

مطمئن شوید که پت شما دارای میکروچیپ است چرا که با باز و بسته شدن درب خصوصا اگر حیوان ترسیده باشد، احتمال فرار کردن آن از خانه وجود دارد. داشتن میکروچیپ و مدارک هویتی کمک می کند که حتی اگر چنین مشکلی پیش آمد بتوانید راحت تر او را پیدا کنید.

 

نکته پنجم: یک گوشه آرام، حلال مشکلات 

در شب هالووین به حیوانات خانگی خود مکانی آرام و امن بدهید. مهمانی های ترسناک، زنگ زدن مداوم خانه یا همهمه افراد نا آشنا در خانه می تواند برای دوستان چهار پای شما استرس زا باشد و حتی آنها را از نظر جسمی بیمار کند.

 

نکته ششم: مراقب سیم ها باشید! 

تمام سیم ها خصوصا سیم های برق را از دسترس حیوان خانگی خود دور نگه دارید. تزیینات هالووین یکی از قسمت های هیجان انگیز این جشن است اما در صورتی که توسط پت شما جویده شوند، می تواند برای آن ها بسیار خطرناک و حتی کشنده باشد.

 

نکته هفتم: با لباس یا بی لباس؛ مسئله این است 

لباس برای افراد سرگرم کننده است، اما نه لزوما برای حیوانات خانگی شما. به حیوان خانگی خود لباس نپوشید مگر اینکه بدانید از آن لذت می برد. مطمئن شوید که لباس آزاردهنده یا ناامن نیست و حرکت، بینایی، شنوایی یا توانایی تنفس یا پارس کردن را محدود نمی کند و حتما از لباس های استاندارد و مناسب استفاده کنید. از پوشیدن لباس هایی با لوازم جانبی کوچک یا آویزان که حیوان خانگی می تواند آن را بجود و احتمالاً خفه شود خودداری کنید. مطمئن شوید که پشمالو های لباس پوشیده همیشه تحت نظارت هستند. اگر پوشیدن لباس، مورد علاقه حیوان خانگی شما نیست، اصراری بر انجام این کار نکنید.

 

نکته آخر: ترساندن ممنوع 

ترساندن حیوانات در شب هالووین هرگز ایده خوبی نیست. سگ ها ممکن است هیجان زده و غیرقابل کنترل شوند و اگر بترسند ممکن است گاز بگیرند و یا حتی از شدت ترس فرار کنند. برای محافظت از گربه ها، آن ها باید همیشه در داخل لانه خود نگهداری شوند. 
نویسنده: دکتر محمد رمضانی برد تخصصی بیماریهای داخلی حیوانات خانگی 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 




























وب ‌اپلیکیشن را به صفحه اصلی خود اضافه کنید
با این کار، می‌توانید برای همیشه و بدون نیاز به بروز ‌رسانی از خدمات ما استفاده کنید
آیا مایل به نصب وب اپلیکیشن می باشید؟
  
وب ‌اپلیکیشن را به صفحه اصلی خود اضافه کنید
با این کار، می‌توانید برای همیشه و بدون نیاز به بروز ‌رسانی از خدمات ما استفاده کنید
1. روی دکمه Share در نوار پایین کلیک کنید.
2. گزینه Add to Home Screen را انتخاب کنید.
3. در قسمت بالا روی Add کلیک کنید.